Neke od njih poznate su nam od ranije po nekim drugim projektima, poput multitalentovane Lori Anderson (Laurie Anderson). Ova muzičarka poznata po eksperimentima i inovacijama svoj poetični dokumentarac Srce psa (Heart of a Dog) posvetila je pokojnom suprugu Lu Ridu. Kritičari su ga nazvali „vizuelnim esejem“ koji se bavi pitanjima ljubavi, umetnosti i smrti, a priča je oblikovana oko života Lorinog psa, i njegovog kasnijeg domaštanog prolaska kroz zagrobni život. Film je bio prikazan na festivalu u Veneciji i bio je u najužem izboru za Oskara za najbolji dokumentarac.
Glumica Džuli Delpi (Julie Delpy) možda je najpoznatija po glavnoj ulozi u romantičnoj trilogiji Before Sunrise/Sunset/Midnight, ali može da se pohvali i sa nekoliko filmova u kojima se oprobala i iza kamere. Njeno najnovije ostvarenje, Lolo, je komedija u kojoj Džuli takođe tumači glavnu ulogu- raspuštenicu koja pokušava da ostvari ljubavnu vezu sa novim poznanikom uprkos neodobravanju njenog sina.
Francuska glumica i rediteljka Mejven (Maïwenn) stoji iza filma Moj kralj (Mon Roi) koji se u Kanu takmičio za Zlatnu palmu, a doneo je nagradu za najbolju glumicu Emanueli Berko (Emmanuelle Bercot). Ona tumači ženu koja se u bolnici oporavlja od teške nesreće i istovremeno priseća svoje komplikovane ljubavne veze sa partnerom koga tumači Vensan Kasel (Vincent Cassel). Margarita i Džulijen (Marguerite & Julien) rediteljke Valeri Donzeli (Valérie Donzelli) takođe je bio u trci za Zlatnu palmu, a baziran je na istinitoj priči o incestuoznoj vezi između brata i sestre. Interesantno je da je scenario bio prvobitno pisan za Trifoa, ali nikada nije ušao u produkciju.
Rediteljka Rebeka Miler (Rebecca Miller) ćerka čuvenog pisca Artura Milera i supruga Denijela Dej-Luisa, izgradila je ime za sebe u svetu nezavisnog filma. Njena najnovija romantična komedija Megin plan (Maggie's plan) prikazana je u Torontu i bavi se komplikovanim ljubavnim vezama između Megi, oca njenog deteta, i njegove bivše žene. Ejmi Berg (Amy J. Berg), poznata kao rediteljka dokumentaraca, režirala je film Dženis: Mala plava devojka (Janis: Litlle Girl Blue) koji prati Dženis Džoplin na njenim najpoznatijim festivalskim nastupima, a uključuje i intervuje njene porodice, prijatelja i saradnika.
Hrvatska rediteljka Vlatka Vorkapić autorka je jednog od šest segmenata koji čine omnibus Zagrebačke priče, a tema koja ih sve objedinjuje su praznici. Njena sunarodnica Ivona Juka režirala je film Ti mene nosiš koji je bio crnogorski kandidat za Oskara. U filmu se prepliću tri različite porodične priče, a može se reći da im je svima zajednički fokus na odnos ćerki i očeva. Glumica koja je ponela brojne nagrade za svoje uloge uskoro će moći da se pohvali i nagradama za režiju. Rediteljski debi Mirjane Karanović, Dobra žena, imao je vrlo uspešan start premijerom na Sandensu, odakle festivalski život nastavlja u takmičarskom delu festivala u Goteburgu. Karanovićeva se takođe našla u glavnoj ulozi i tumači ženu koja je primorana da se suoči sa strašnom prošlošću svog muža u trenutku kad se i sama suočava sa teškom bolešću.
Trećinu filmova u glavnom takmičarskom programu režirale su žene, i sve su debitantkinje. Marijel Heler (Marielle Heller) adaptirala je grafičku novelu Dnevnik jedne tinejdžerke (The Diary of a teenage girl) koja je smeštena u sedamdesete i bavi se odrastanjem i seksualnim buđenjem devojke koja ima aferu sa majčinim dečkom. Svetla Tsotsorkova iz Bugarske predstaviće se filmom Žeđ (Jajda). Skladni odnosi u porodici koja živi na brdu na kraju sela biće narušeni kada u njihov život uđu otac i ćerka koji su došli da im pomognu oko problema sa dovodom vode. Film Nahid iranske rediteljke Ide Panahandeh premijeru je imao u Kanu gde je osvojio specijalnu debitantsku nagradu. Priča prati ženu koja pokušava da pronađe put kroz komplikovane iranske zakone koji joj onemogućavaju da se ponovo uda nakon razvoda. Iz Mađarske stiže film Lili Horvath, Dete srede (Szerdai gyerek) koji je osvojio dve nagrade u Karlovim Varima. Kritičari su posebno izdvojili odličnu glavnu glumicu koja tumači tinejdžerku koja pokušava da povrati starateljstvo nad četvorogodišnjim sinom i preuzme kontrolu nad svojim životom. Izraelska rediteljka Hadar Morag predstaviće se filmom Zašto si me napustio (Lama Azvatani) koji se bavi odnosom odbačenog dečaka sa ivice društva i čudnog i misterioznog čoveka u kome pronalazi svog mentora.
Dokaz da se žene snalaze i van „tipično ženskih“ žanrova su i rediteljke čiji su se filmovi našli u selekcijama Granice i Thrills&Kills. Kerin Kusama (Karyn Kusama), poznata po prethodnim žanrovskim ostvarenjima poput Jennifer's Body, dolazi sa napetim trilerom Poziv (The Invitation). Dve godine nakon što ga je žena napustila i nestala bez traga, Vil dobija poziv na večeru. U njegovoj bivšoj kući, njegova bivša žena predstavlja svog novog muža i prijatelje, ali čini mu se da domaćini imaju skrivene namere. Lucile Hadžihalilović, francuska rediteljka bosanskog porekla i supruga reditelja Gaspara Noe, predstaviće se horor misterijom Evolucija (Evolution). U ovom snolikom filmu smeštenom u neobičnu budućnost, na jednom ostrvu žive isključivo žene i dečaci koji u određenom uzrastu prolaze kroz misterioznu medicinsku proceduru. Sa Tajlanda stiže Tužni čas (The Blue Hour), horor iz ruku rediteljke Anucha Boonyawatana koja kombinuje gej romansu dva mladića sa dramatičnim žanrovskim elementima. Rania Attieh je ko-rediteljka filma H. koji prikazuje dve žene i njihovo ludilo koje se javlja nakon navodnog pada meteora koji pokreće niz neobičnih događaja u njihovom gradu.